درمان خانگی برای از بین رفتن جای جوش(بخش اول )
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
درمان خانگی برای از بین رفتن جای جوش(بخش اول )
نوشته شده در پنج شنبه 23 شهريور 1396
بازدید : 125
نویسنده : مهدی کراس

جای جوش چیست؟

جای جوش معمولا در پایان التهاب پوستی یا جوش اتفاق می‌افتد. این لکه‌های پررنگ زمانی ظاهر می‌شوند که فولیکول‌های مو یا حتی منافذ پوست‌تان به خاطر چربی بیش از حد، سلول‌های پوستی مرده یا ارگانیسم‌های میکروسکوپی مانند باکتری‌ها متورم می‌شوند. زمانی که ورم این منافذ می‌خوابد باعث شکستگی در جداکننده‌ی فولیکول می‌شود. در صورتی که این شکاف نزدیک سطح پوست رخ بدهد، زخم ناچیز خواهد بود و به سرعت ترمیم می‌شود. عفونت جوش، بافت محکم پوست را تخریب می‌کند و تبدیل به جای جوش روی صورت می‌شود. در صورتی که این جای جوش‌ها به درستی درمان نشوند، احتمال دارد التهاب جوش‌ها عود کند زیرا میکروب‌های ناحیه‌ی پوستی درگیر، کاملا از بین نمی‌روند.

دلایل اصلی جای جوش

زمانی که جوش های ملتهب به شدت در پوست نفوذ می‌کنند، علاوه بر پوست به بافت زیرین آن هم آسیب می‌زنند. وقتی این جوش‌ها خوب شوند، بدن‌مان سعی می‌کند آسیب ناشی از جوش را ترمیم کند. در حین فرآیند بهبودی، بدن شروع به تولید کلاژن می‌کند. کلاژن اساسا ماده‌ای است که پوست را تقویت می‌کند. وقتی بدن کلاژن خیلی کم یا حتی خیلی زیاد تولید کند شاهد جای جوش‌ها خواهیم بود. نوع اسکاری که مشاهده می‌کنید به مقدار کلاژن تولیدی بدن‌تان بستگی دارد.

۱. ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون

بهترین و موثرترین ماسک برای از بین بردن جای جوش ، زرده تخم‌مرغ به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و همین میزان عسل است.

دستورالعمل

زرده تخم‌مرغ به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه، یک روز در میان و برای حداقل ۲ ماه استفاده کنید. و آن را با آب ولرم بشویید.

از بین بردن جای جوش ۲. ماسک زردچوبه و نعناع

این ماسک برای از بین بردن جای جوش واقعا معجزه میکند و از امتحان آن پشیمان نمی شوید.

دستورالعمل

مخلوط یکنواختی از پودر زردچوبه و آب نعناع درست کنید. آن را روی جای جوش بزنید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه باقی بماند.آن را با آب گرم بشویید.

مطلب مرتبط: از بین بردن جوش های سرسیاه

۳. ماسک خیار و ماست

لبنیات دارای آلفا هیدروکسی اسید طبیعی هستند، محصولات لبنی مشتقات شیر بوده و به طورمشابه با موارد ذکر شده در احیای پوست و از بین بردن جای جوش موثر هستند. خیار غنی از ویتامین Aو B۱، C است که کمک می‌کند میزان لکه‌های پوست کم شود. به علاوه خاصیت تسکین بخشی دارد.

دستورالعمل

خیار را بردارید و آب آن را بگیرید.ماست یا یک نوع لبنیات که انتخاب شماست به آن اضافه کنید.مخلوط یکنواختی از اینها درست کنید.روی محل جوش‌ها بمالید.بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه باقی بماندو با آب معمولی بشویید.

مطلب مرتبط : جوش صورت: ۴۱ درمان خانگی جوش صورت(کیستی)

از بین بردن جای جوش ۴. ماسک چای سبز

داروهای طبیعی می‌توانند به درمان التهاب‌های پوست بر اثر استفاده از مواد آرایشی کمک کند.می توانید از چای سبز به عنوان یک آنتی اکسیدان برای پوستی نرم و عاری از لک استفاده کنید.

دستورالعمل

برای از بین بردن جای جوش تمام کاری که باید انجام دهید جوشاندن یک قوری چای سبز است و بگذارید خنک شده و سپس با یک گلوله پنبه به روی ناحیه لک دار بر اثر جای جوش بزنید، نیازی به آبکشی نیست و می‌توانید آن را در سراسر شب و به طور مرتب روزانه از این روش استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰درمان خانگی برتر برای رفع چین و چروک پوست

۵. ماسک روغن زیتون

روغن زیتون خواص متعددی از جمله قابلیت پاک‌سازی جای جوش را دارد و به عنوان یک آنتی اکسیدان و لوسیون طبیعی روی پوست عمل می‌کند.

دستورالعمل

شما باید صورت خود را با آب ولرم شسته و سپس آن را خشک کنید. مقداری روغن زیتون روی دست ریخته و سپس به آرامی روی جای جوش‌ها را ماساژ دهید و سپس به مدت ۲ ساعت صبر کنید. سپس صورت را با یک مایع شستشوی صورت حاوی گلیسیرین بشویید. این فرآیند را باید تکرار کنید تا شاهد نتایج آن شوید.

۶. تخم شنبلیله

تخم شنبلیله برای درمان طبیعی جای جوش بسیار عالی است. تخم شنبلیله را برزگر یونانی یا ریشه‌ی نوپایی نیز می نامند. استفاده از آن برای ترمیم و تسکین سوزش  قدمت بسیاری دارد. حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که برا درمان بافت پوست بسیار مفیدند. در حالی که انتظار می‌رود بررسی‌های تجربی بیش‌تری انجام شود تا خاصیت تخم شنبلیله را در درمان مشکلات پوستی تایید، صدها سال راه حل طبیعی معروفی برای درمان التهاب جوش بوده است.

مطلب مرتبط : لکه های پوست :۲۵ درمان خانگی لکه های تیره که واقعا اثر می‌کنند

دستورالعمل

اگر می‌خواهید از این درمان استفاده کنید، باید ۲ قاشق غذاخوری تخم شنبلیه، آب و یک ماهیتابه تهیه کنید.

یک ماهیتابه‌ی کوچک را روی حرارت بگذارید. ۲ فنجان آب و تخم شنبلیله را به آن اضافه کنید. بگذارید چند دقیقه بجوشد و آن‌ها را بسابید تا به یک خمیر چسبناک تبدیل شود. آن را در جای خنکی نگهدارید. می‌توانید آن را در یخچال هم نگهداری کنید. مقدار کمی از این ماده را روی جای جوش‌ها بگذارید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. سپس پوست‌تان را با آب گرم بشویید.

توجه: خمیر شنبلیله را بیش از ۲۰ دقیقه روی پوست نگذارید. می‌توانید با گلوله‌های پنبه صورت‌تان را پاک کنید.

۷. آب لیمو

در حالی که رویکردهای متفاوتی برای درمان جای جوش وجود دارد، شاید هیچ‌کدام مانند استفاده از آب لیمو مقرون به صرفه و خانگی نباشد. آب لیموی تازه حاوی اسید ال‌آسکوربیک است. این اسید یک قابض متداول است که التهاب جوش را خشک می‌کند، و به خاطر آنتی‌باکتریال بودن، مبارزه علیه باکتری‌های مولد جوش را تشدید می‌کند. آب لیمو اگر درست استفاده شود می‌تواند به شدت موثر باشد. هنگام استفاده از آب لیمو از آفتاب دوری کنید. زیرا می‌تواند به پوست آسیب بزند!

دستورالعمل

اگر می‌خواهید جای جوش‌هایتان را کاهش دهید، می‌توانید به راحتی از لیمو استفاده کنید. برای استفاده از این درمان، فقط به ۲ الی ۳ قاشق چایخوری آب لیمو و یک گلوله‌ی پنبه نیاز دارید. با استفاده از گلوله‌ی پنبه آب لیمو را روی تمام پوست‌تان استفاده کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. هم‌چنین می‌توانید قبل از خواب از آن استفاده کنید. این فرآیند را باید ۲ الی ۳ بار در هفته انجام دهید.

توجه: آب لیمو برای پوست بسیار مفید است. با این وجود، شاید کمی سوزش احساس کنید. در این صورت می‌توانید پوست‌تان را پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

۸. جوش شیرین و آب

جوش شیرین به خاطر تاثیر پوسته‌ریزی که دارد، یک راه حل رایج برای رهایی از شر جای جوش است. می‌توان به راحتی از جوش شیرین استفاده کرد تا پوست را لایه‌برداری کند و حضور جای جوش‌ها را به حداقل برساند.

دستورالعمل

۲ الی ۳ قاشق چایخوری جوش شیرین و ۲ قاشق چایخوری آب را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ به دست آید. آن را روی نواحی آسیب‌دیده بگذارید و با حرکات دورانی ماساژ دهید. اجازه دهید ۳ دقیقه بماند. سپس صورت را با آب سرد بشویید. متوجه می‌شوید پوست‌تان صاف و درخشان شده است.

توجه: این خمیر را بیش از ۸ دقیقه روی پوست نگذارید. صورت‌تان را با آب سرد بشویید.

۹. آب لیمو و گلیسرین

افرادا زیادی از خواص جادوی گلیسرین آگاه هستند. گلیسرین قدرت درمان بالایی دارد. به راحتی هر نوع جای جوش را از بین می‌برد. برای درمان جای جوش‌هایتان فقط کافی است دو بار در روز از ماسک گلیسرین استفاده کنید. پوست خشک می‌تواند باعث به خارش و پوسته پوسته شدن شود، در نتیجه با ایجاد سلول‌های پوستی مرده منافذ پوست‌تان را مسدود کرده و باعث التهاب و جوش می‌شود.

خاصیت اشباع‌کننده‌ی گلیسرین به منافذ اجازه تنفس می‌دهد، رطوبت آن را حفظ می‌کند و از مسدود شدن ان‌ها جلوگیری می‌کند. در نتیجه، یکی از دلایل اصلی جوش، یعنی منافذ بسته را هدف قرار می‌دهد. با پر کردن شکستگی‌ها و حفرات روی سطح پوست به ان ظاهری صاف‌تر وسالم‌تر می‌بخشد. گلیسرین علاوه‌بر خواص مختلفی که دارد، می‌تواند با بیماری‌های واگیردار، آلودگی‌های باکتریایی و مسائل پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت مبارزه کند. می‌توانید این ماسک گلیسرین و آب لیمو را دو بار در روز استفاده کنید تا از نتایج جادویی آن بهره‌مند شوید. فقط دستورالعمل تهیه‌ی آن را بخوانید.

دستورالعمل

۳ قاشق چایخوری آب لیمو را با سه قطره گلیسرین مخلوط کنید و ان را روی نواحی آسیب‌دیده استفاده کنید. می‌توانید بگذارید در طول شب روی پوست‌تان بماند یا پس از یک ساعت آن را بشویید. این کار باعث می‌شود پوست‌تان صاف شود. قدرت درمانی آب لیمو و گلیسرین به کاهش جای جوش‌ها کمک می‌کند.

توجه: اگر پوست‌تان خیلی چرب است، این ماسک را بیش از ۳۰ دقیقه روی پوست نگذارید.

مطلب مرتبط : لکه های پیری: ۱۴ درمان خانگی لکه های پیری که معجزه می‌کند

سفیده‌ی تخم مرغ خواص ترمیم‌کننده‌ی فوق‌العاده‌ای دارد که به بهبود جای جوش‌ها کمک می‌کند و آن‌ها را محو می‌سازد. سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از پروتئین و آمینواسیدهایی است که می‌توانند منافذ را تنگ کنند و علاوه بر روشن کردن پوست آسیب دیده از جوش‌های جدید جلوگیری می‌کند.

دستورالعمل

یک کاسه‌ی کوچک بردارید و ۱ سفیده‌ی تخم‌مرغ را آن‌قدر هم بزنید که کف کند و سفید شود. با استفاده از انگشت‌هایتان سفید‌ه‌های تخم‌مرغ را آرام روی پوست بمالید ـ روی مناطق آسیب‌دیده تمرکز کنید. بگذارید سفیده‌های تخم‌مرغ روی پوست خشک شود و قبل از شستشو با آب نسبتا گرم چند دقیقه صبر کنید. این کار را دو الی سه بار در هفته  انجام دهید.

توجه: اگر پوست‌تان خیلی خشک است، می‌توانید پس از شستشوی صورت با آب گرم از روغن زیتون استفاده کنید.

منبع

www.bazdeh.org



:: برچسب‌ها: درمان سریع زخم صورت/زخم های پوستی / درمان جای زخم با طب سنتی / درمان جای زخم با عسل /رفع جای زخم ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: